כוכבי עולה: מה אפשר ללמוד מהופעת הבכורה של הרמטכ"ל הנכנס?

מאת: רוני שדה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
זה לא סוד. ישנם לא מעט אנשי ביטחון הסבורים כי נוכחות (גם מידתית) בתקשורת איננה חלק מהותי מתפקידם הציבורי, אך האם העידן הדיגיטלי מאפשר "מנהיגות שתיקה"? הרבה לפני שמישהו כבר פרסם איזה story על הרמטכ"ל הנכנס, רא"ל כוכבי הגיע עם מסר מדויק וידע להרשים גם בתקשורת הבלתי מילולית שלו. מה הפך את הופעת הבכורה שלו למוצלחת בתקשורת? אלו הפרמטרים:
  1. בחירת מסר מדויק שנוגע לציבור בבטן הרכה – "במוקד – הגדלת כושר הפגיעה באויב". זה לא סוד שהציבור, על רוב פלגי הקשת הפוליטית, מרגיש לא פעם ש"איבדנו את כושר ההרתעה" וסולד מהמציאות בה ביטחון אזרחים מאוים בין היתר ע"י עפיפוני נפץ. המסר שבו בחר רא"ל כוכבי לעשות שימוש משדר חיבור לשטח ומוכוונות לפתרונות, נוכח המצב במזרח התיכון, ענווה – לא עוד מסרים ממרחק 20,000 רגל על רעד בכנף השמאלית, וברמה הצבאית – רגישות למידע ואלמנט של הפתעה, הרי אין רמז למתווה שבו יבחר לפעול.
  2. חיבור לערך אהוד – משפחה – הציבור הישראלי ברובו מעריך משפחתיות וחום אנושי ולא פעם נוטה לשפוט את מנהיגיו על פי טיב מערכות היחסים בחייהם וביטוין התקשורתי. במשך כל נאומו של רא"ל כוכבי אוזכר הקשר של משפחתו להיסטוריה של העם היהודי ולהקמת מדינת ישראל, בדבריו הוקיר תודה לפני ומעל הכל לבנותיו ולרעייתו, וכן, נוצרה כאן תקשורת אותנטית ובלתי מילולית עוצמתית בינו לבין רעייתו, היוצרת לציבור תחושה של יציבות ואנושיות.
  3. חיבור למרחב הפיזי – הרמטכ"ל כוכבי בהחלט קורא מילים מדויקות מהדף, ניכר כי הוא מדוד ושקול בדבריו, אך יחד עם זאת מישיר מבט לקהל מכל צדדיו ולאנשים אותם מזכיר. למרות הגישה הממלכתית, הרמטכ"ל מצליח לגעת באנשים באלגנטיות, לצד הסמכותיות ואיננו פוחד לבטא את חוויית ההתרגשות בגוון קולו.

קרדיט תמונה: דוברות צה"ל

רוני שדה

רוני שדה

יועץ תקשורת, מרצה והבעלים של "בכמה מילים"

השאר תגובה

על כותב הבלוג

כותב הטור הוא רוני שדה, מרצה, בעלים של "בכמה מילים"- שירותי תוכן והדרכות. מנהל את קהילת העסקים המעניינים בפייסבוק ואת הרצאת הדגל "מעניינים" העוסקת בשיווק רב תחומי.

טורי דעת אחרונים

עקבו אחרי

הרשמה לניוזלטר

צעד חכם לתוכן איכותי

דילוג לתוכן